La USLA porta a debat la reforma educativa del govern espanyol
L’Ateneu va acollir ahir una taula rodona amb professionals del sector de l’educació
SOCIETAT DIMECRES, 12.12.2012. 12:17 H
No hi ha cap vot
Albert Cabús i Ramon Plandiure van repassar els punts més polèmics de l’avantprojecte de la LOMCE
La Universitat Social i Lliure Autogestionada (USLA), vinculada a l’Ateneu Santfeliuenc, va organitzar ahir una taula rodona sobre la nova reforma educativa. Aquest era un acte que l’entitat ja tenia planejat amb anterioritat, però la nova reforma ha fet canviar el contingut de la taula rodona per centrar-se en l’avantprojecte de Wert. Albert Cabús, del Centre de Recursos Pedagògics, i Ramon Plandiure, professor de la Universitat Pompeu Fabra, van ser crítics amb la nova proposta del Ministeri d’Educació. Plandiure va destacar la pèrdua de representació dels ajuntaments a dins dels consells escolars, així com l’atac a la participació dels consells escolars que fins ara aprovaven la programació o els pressupostos als centres públics. També va ser dur amb el fet que per primera vegada aparegui la figura del beneficiari del sistema educatiu. “En el moment que es passa del dret a la salut, al beneficiari, hi ha gent que es queda despenjadat. Podria passar el mateix amb l’educació”, lamentava Plandiure. Un altre dels punts que es van denunciar va ser la pèrdua del model d’escola inclusiva. “Ja no interessa l’escola personalitzada i inclusiva, sinó per als col·lectius”, deia Plandiure, tot recordant que a Catalunya aquest model ja perilla actualment a causa de les retallades. Segons aquest professor s’està anant cap a un model educatiu diferenciador, que acabarà separant l’alumnat segons els seus orígens o els seus resultats. També va criticar la desaparició de la prova de selectivitat, que era igual per a tot l’alumnat, i que donarà lloc a proves específiques a les universitats.
Albert Cabús, del Centre de Recursos Pedagògics, es preguntava per què cal una llei de millora de la qualitat. “Per què cal un canvi, vol dir que no s’està fent bé?”, es preguntava. “Què és la qualitat, que uns quants treguin molt bons resultats?”, reflexionava Cabús.
Àngel Merino, membre de l’USLA, va denunciar que Catalunya sempre ha tingut un model d’escola vinculat al territori i a la cohesió social, i que és això amb el què es vol acabar des del govern espanyol, que ha presentat un avantprojecte que aposta fort per la recentralització.
Durant l’acte es va aprofundir en aquests i altres temes, ja que els mitjans de comunicació han centrat la seva atenció en el conflicte sobre la immersió lingüística. A l’acte hi van assistir persones vinculades al món de l’educació com mestres i educadors, així com pares i mares.
Albert Cabús, del Centre de Recursos Pedagògics, es preguntava per què cal una llei de millora de la qualitat. “Per què cal un canvi, vol dir que no s’està fent bé?”, es preguntava. “Què és la qualitat, que uns quants treguin molt bons resultats?”, reflexionava Cabús.
Àngel Merino, membre de l’USLA, va denunciar que Catalunya sempre ha tingut un model d’escola vinculat al territori i a la cohesió social, i que és això amb el què es vol acabar des del govern espanyol, que ha presentat un avantprojecte que aposta fort per la recentralització.
Durant l’acte es va aprofundir en aquests i altres temes, ja que els mitjans de comunicació han centrat la seva atenció en el conflicte sobre la immersió lingüística. A l’acte hi van assistir persones vinculades al món de l’educació com mestres i educadors, així com pares i mares.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada